Leasing dla mikrofirm
Komentarz Bartłomieja Siuchnińskiego Kierownika Działu Sprzedaży Flotowej Volkswagen Leasing
Do najważniejszych korzyści, jakie odnoszą klienci sięgający po leasing, niezmiennie należy możliwość zaliczenia miesięcznych rat leasingowych w koszty uzyskania przychodu, uwolnienia własnych środków finansowych oraz poprawa płynności finansowej firmy.
Należy jednak pamiętać, że decydując się na usługę leasingu czy wynajmu długoterminowego najważniejsze jest zdefiniowanie własnych potrzeb i dopiero na ich podstawie wybranie optymalnych warunków finansowania.
Jeżeli przedsiębiorca planuje użytkować samochody przez okres dłuższy niż 5 lat, serwisować je we własnym zakresie oraz zaangażować swój czas i zasoby przy odsprzedaży floty, wówczas dobrym rozwiązaniem będzie zakup aut za gotówkę lub skorzystanie z leasingu z 1-procentową wartością końcową. Wybór między tymi formami finansowania zależy od sytuacji konkretnej firmy, jej potrzeb związanych z odliczeniami od podatku, amortyzacją itp. Należy pamiętać, że w tym przypadku koszty związane z obsługą floty powyżej 5 lat stają się bardzo wysokie i często nie mają ekonomicznego uzasadnienia.
Jeżeli polityka flotowa firmy zakłada częstą wymianę samochodów na nowe (co 3-5 lat), bez konieczności angażowania się w ich późniejszą sprzedaż, wówczas korzystnym produktem jest leasing z wysoką wartością końcową. Płacąc niskie raty rozłożone w czasie, przedsiębiorstwo osiąga najniższy koszt utraconych korzyści. Uzyskuje jednocześnie wolne środki finansowe, które przy zakupie za gotówkę zostałyby na lata zamrożone, a przy leasingu z niskim wykupem byłyby znacznie niższe. Dostęp do własnych środków pozwala firmom na zainwestowanie w bieżącą działalność lub rozwój biznesu.
Nadesłał:
MultiComm
|