Stabilne wzrosty Grupy Black Point
Przychody na poziomie 71,5 mln zł i zysk brutto wielkości 6,9 mln zł – to dane ze skonsolidowanego sprawozdania finansowego Grupy Black Point za 2010 rok. 5% wzrostu przychodów to dobry wynik, odzwierciedlający konsekwentny rozwój sprzedaży produktów marki Black Point – podkreśla Zarząd spółki.
W 2010 roku Grupa Black Point osiągnęła przychody na poziomie 71,5 mln zł, co oznacza 5% wzrostu przychodów w porównaniu do roku ubiegłego.
Z kolei skonsolidowany zysk brutto Grupy Black Point wyniósł 6,9 mln zł, natomiast zysk netto - 5,4 mln zł. W związku z wynikami Zarząd spółki wnioskował o wypłatę dywidendy za 2010 rok (jej wysokość zostanie określona w osobnej uchwale).
- Podsumowanie 2010 roku wypada dla Black Pointa pomyślnie, biorąc pod uwagę trudniejszą niż w latach ubiegłych sytuację na rynku - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point S.A.
- Grupa utrzymuje stabilną pozycję rynkową i dobrą kondycję finansową, co kolejny rok widoczne jest w zysku brutto i netto - dodaje.
Black Point koncentrował się na produkcji i sprzedaży materiałów eksploatacyjnych oraz zwiększaniu udziału w globalnym rynku handlu pustymi kartridżami. To jest zgodne z realizowaną od kilku lat strategią firmy. - Naszym celem jest stabilny i konsekwentny rozwój spółek Grupy, z uwzględnieniem zmieniających się warunków na rynku eksploatacji w Polsce i na świecie - podkreśla prezes Kamila Yamasaki.
Na ubiegłoroczne wyniki wpłynęło osłabienie koniunktury w branży eksploatacyjnej na świecie, zwłaszcza w sektorze IT. Dodatkowym czynnikiem było obniżenia cen sprzedaży produktów, a co za tym idzie - uzyskiwanie niższych marż.
W porównaniu do roku 2008 Grupa osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży na poziomie niemal 60%. Zestawiając zysk z 2008 rokiem, jest on o ponad 70% wyższy, a w odniesieniu do rekordowego pod względem wyników 2009 - tylko o ok. 10% niższy.
W 2010 roku spółka zadebiutowała z sukcesem na NewConect, uruchomiła przedstawicielstwo w Chinach, poszerzyła skalę dystrybucji w Europie Środkowo-Wschodniej i znacznie rozbudowała ofertę produktową w zakresie wiodących linii produktowych laserów Super Plus i Atramentów XL. Efekt - to rekordowy poziom sprzedaży ilościowej tonerów laserowych - podstawowej grupy asortymentowej producenta (przyrost o 4% względem 2009r.) oraz osiągnięcie 25% dynamiki rozwoju sprzedaży eksportowej w porównaniu z 2009 rokiem.
Istotnym z punktu widzenia oceny sytuacji majątkowej i wyniku finansowego spółki jest fakt przyjęcia przez WZA w czerwcu 2010 roku programu motywacyjnego dla Zarządu spółki poprzez emisję akcji i możliwość objęcia ich po preferencyjnej cenie. Wysokość premii będzie zależna od skali wypracowanego zysku.
Nadesłał:
Profitcomms
|