Black Point po pierwszym kwartale 2012 roku
Skonsolidowany obrót Grupy Black Point w pierwszym kwartale 2012 roku wyniósł 17,8 mln zł i uplasował się na podobnym poziomie, jak w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Zgodnie z wynikami finansowymi w pierwszym kwartale 2011 roku Grupa Black Point osiągnęła obrót na podobnym poziomie, jak w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wyniósł on 17,18 mln zł. Zmniejszenie koniunktury w branży alternatywnych materiałów eksploatacyjnych przyczyniło się do spadku obrotów w spółce Black Point - jej jednostkowy obrót w pierwszym kwartale 2012 roku wyniósł 11,09 mln zł, co oznacza spadek o 13,83% w porównaniu do pierwszego kwartału 2011 roku. Zgodnie z przewidywaniami, spadki sprzedaży w spółce Black Point zrównoważyły bardzo dobre wyniki finansowe spółki Eco Service.
W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego można mówić tu o prawie 60% wzroście sprzedaży ilościowej, blisko 5% wzroście sprzedaży wartościowej oraz przyroście zysków o 13%.
- Jesteśmy przekonani, że najlepszą odpowiedzią na sytuację rynkową w jakiej aktualnie działa Grupa Black Point będzie konsekwentna i dynamiczna realizacja strategii jakościowej, w której podstawowym źródłem przewag nad konkurencją jest unikatowa oferta produktowa Black Pointa, wykorzystująca możliwości własnej produkcji i wiedzy technologicznej, a także zdecydowana ekspansja na światowym rynku handlu pustymi kartridżami za pośrednictwem spółki Eco Service - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA.
Zarząd spółki rozpoczął już działania, które pozwolą długofalowo przeciwdziałać sytuacji osłabienia koniunktury na światowym rynku produkcji i dystrybucji materiałów alternatywnych. Grupa zamierza w większym stopniu wykorzystać potencjał Eco Service - drugiego co do wielkości w Europie brokera pustych kartridży i jego spółek zależnych (Eco Service China, TBG). Umożliwi to rekompensatę spadków sprzedaży w grupie wyrobów gotowych Black Point.
- Po gruntownej analizie sytuacji obu spółek, rynku, na którym działają, mocnych i słabych stron organizacyjnych przyjęliśmy nową strategię działania opartą na wiedzy, doświadczeniu i sprawdzonych metodach budowania przewag nad konkurencją. Niezwykle istotnym aspektem tej strategii pozostaje fakt, że Black Point jest producentem - mówi Anna Skałecka, wiceprezes Black Point SA.
Jednym z kluczowych kierunków w rozwoju spółki Black Point w najbliższych miesiącach pozostanie zatem rozwój własnej produkcji. Zaplecze technologiczne już dziś pozwala producentowi szybko i skutecznie odpowiadać na coraz bardziej wymagające działania technologiczne producentów drukarek, a przy tym zwiększać dystans do konkurencji z branży alternatywnej. Własne linie technologiczne i autorskie know-how gwarantują z kolei bezpieczeństwo patentowe produktów, umożliwiają rozwój technologii oraz dynamiczne poszerzanie oferty. Dzięki temu, w samym pierwszym kwartale 2012 roku Black Point wprowadził do portfolio kilkanaście poszukiwanych przez użytkowników nowości (np. tonery monochromatyczne, tonery kolorowe, zestawy atramentów). Black Point zamierza kontynuować równocześnie rozpoczęte jeszcze w 2011 roku prace nad wdrożeniem rewolucyjnej i innowacyjnej na skalę światową linii produkcyjnej. Docelowo ma ona być gotowa w III kwartale 2012 roku. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach kredytu technologicznego na wytworzenie nowoczesnej technologii do reprodukcji kartridży atramentowych. W marcu spółka otrzymała promesę przyznania kredytu.
W kolejnych miesiącach Grupa zamierza też rozwijać sieć dystrybucji, zwłaszcza w aspekcie obecności produktów marki Black Point na rynkach eksportowych oraz zdynamizować handel pustymi kartridżami za pośrednictwem spółki Eco Service.
Od 1 stycznia 2012 roku firmy należące do Grupy zmieniły formę prezentacji wyników ujętych w rachunku zysku i strat z wariantu porównawczego na wariant kalkulacyjny. Zmiana ta ma na celu zwiększenie przejrzystości danych.
Informacje o firmie
Black Point S.A. jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point, producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży, niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim oraz Eco Service China aktywna na Dalekim Wschodzie.
Firma Black Point ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Pod marką Black Point oferuje tusze, tonery, papier fotograficzny, rolki do faksów i taśmy do drukarek igłowych. Marka Black Point to wysokiej jakości materiały do druku, które cechuje zwiększona wydajność i niezawodność. Wszystkie parametry potwierdzają restrykcyjne systemy kontroli wewnętrznej i zewnętrznej. Black Point przestrzega norm ISO, posiada własne laboratorium badawcze, współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi, m.in. TÜV Rheinland Polska, Rochester Institute of Technology, Chip Lab oraz Instytutem Innovationstechnik w Niemczech.
Od maja 2010 roku akcje Black Point S.A. są notowane na rynku NewConnect GPW w Warszawie.
Nadesłał:
Profitcomms
|