Black Point wypłaci 2,8 mln zł dywidendy
Jeden z liderów polskiego rynku alternatywnych materiałów do druku – Black Point SA - podzieli się zyskiem za 2011 rok. Wysokość rekomendowanej przez Zarząd dywidendy ma wynieść 2,8 mln zł, co oznacza wypłatę w wysokości 25 gr na akcję.
Black Point kontynuuje politykę wypłacania dywidendy akcjonariuszom i pozostaje jedną z nielicznych notowanych na NewConnect, które to robią. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Black Point SA ustaliło dzień najbliższej dywidendy na 18 czerwca, a dzień wypłaty na 29 czerwca 2012 roku. W sumie na ten cel spółka zamierza przeznaczyć 2,8 mln zł z zysku osiągniętego w 2011 roku. Dywidenda ma wynieść po 25 gr na akcję.
- Grupa Black Point utrzymuje stabilną pozycję rynkową i dobrą kondycję finansową, co znajduje potwierdzenie w decyzji o wypłacie dywidendy - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA. - Decyzja ta nie przeszkadza spółce przeznaczać środków finansowych na inwestycje w rozwój spółek Grupy i zwiększanie konkurencyjności oferty. Jednym z obecnie prowadzonych projektów jest uruchomienie w ramach produkcji Black Pointa innowacyjnej w skali światowej linii produkcyjnej dla atramentów - dodaje.
Zakładana dywidenda jest już piątą od czasu debiutu spółki na rynku NewConnect w maju 2010 roku. Spółka rokrocznie wypracowuje zyski i w znacznym stopniu dzieli się nimi z akcjonariuszami. Z zysku za 2009 rok akcjonariusze dostali w postaci dywidendy 660 tys. zł (co stanowiło 14% zysku netto), za rok 2010 - 2,2 mln zł (66% zysku netto), a za rok 2011 - 2,8 mln (95% zysku netto).
W 2011 roku Grupa Black Point uzyskała przychody na poziomie 71 mln zł i zysk brutto w wysokości blisko 5,2 mln zł. Aż 30% wzrost sprzedaży ilościowej odnotowała, należąca do Grupy, spółka Eco Service. Znaczne dynamiki sprzedaży widać było też w strategicznych w ofercie Black Point grupach produktowych. Producent w 2011 roku odnotował 10% wzrost sprzedaży ilościowej w tonerach do drukarek laserowych, w tym 15% w grupie tonerów Super Plus i 30% w tonerach do drukarek kolorowych.
Informacje o firmie
Black Point SA jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point, producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży, niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim oraz Eco Service China aktywna na Dalekim Wschodzie.
Firma Black Point ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Pod marką Black Point oferuje tusze, tonery, papier fotograficzny, rolki do faksów i taśmy do drukarek igłowych. Marka Black Point to wysokiej jakości materiały do druku, które cechuje zwiększona wydajność i niezawodność. Wszystkie parametry potwierdzają restrykcyjne systemy kontroli wewnętrznej i zewnętrznej. Black Point przestrzega norm ISO, posiada własne laboratorium badawcze, współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi, m.in. Rochester Institute of Technology, Chip Lab oraz Instytutem Innovationstechnik w Niemczech.
Od maja 2010 roku akcje Black Point SA są notowane na rynku NewConnect GPW w Warszawie.
Nadesłał:
Profitcomms
|