Ponad dwukrotnie wyższy zysk Black Pointa
Przychody ze sprzedaży na poziomie 19 mln zł oraz zysk brutto na poziomie 1,5 mln zł - z takim wynikiem finansowym Black Point S.A. podsumowuje czwarty kwartał 2010 roku. Spółka odnotowała w tym okresie dwa razy większy zysk niż w poprzednim kwartale i podtrzymuje prognozę wyników na 2010 rok.
Skonsolidowane sprawozdanie finansowe za czwarty kwartał 2010 roku potwierdza stabilną pozycję notowanej na rynku NewConnect spółki Black Point, a zarazem jednego z liderów branży alternatywnych materiałów do druku.
Grupa Black Point osiągnęła sprzedaż na poziomie 19 mln zł. Zysk brutto w czwartym kwartale wyniósł 1,5 mln zł, co oznacza ponad dwukrotnie lepszy wynik niż w kwartale poprzednim.
- Czwarty kwartał wykazał, że Black Point pozostaje stabilnym uczestnikiem rynku kapitałowego i zachowuje wysoką dochodowość - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point S.A. - Ze względu na wypracowany zysk zdecydowano o wypłacie wstępnej dywidendy akcjonariuszom już w połowie lutego w wysokości po 10 gr od akcji - dodaje.
O sukcesie finansowym minionego kwartału zadecydowało kilka czynników. W grudniu 2010 roku, mimo niekorzystnej koniunktury w sektorze IT, producent odnotował rekordowo wysoką w historii firmy sprzedaż kartridży laserowych, które stanowią podstawę jego oferty. Black Point zaskoczył też rynek nową linią produktową - atramentami Black Point XL. Poza intensywnymi zmianami w obrębie oferty spółka koncentrowała się też na wzmacnianiu obecności marki Black Point w Polsce i za granicą, m.in. w Czechach, na Węgrzech i Słowacji. Pierwsze efekty tych działań - podpisanie umowy z CHS Hungary i ABCDatą oraz przedłużenie umowy z Vobisem - mogliśmy obserwować już w pierwszych tygodniach 2011 roku.
Producent szacuje, że 2011 rok będzie kolejnym okresem wzrostu zysków Grupy, zwłaszcza dzięki poszerzeniu sieci dystrybucji dla produktów marki Black Point i jeszcze lepszemu wykorzystaniu potencjału działającej na Dalekim Wschodzie spółki Eco Service China.
Nadesłał:
Profitcomms
|