Black Point podsumowuje pierwszy kwartał 2011 roku
Przychody ze sprzedaży na poziomie 18 mln zł oraz zysk brutto na poziomie ok 1,5 mln zł – to wyniki skonsolidowanego raportu finansowego Black Point S.A. za pierwszy kwartał 2011 roku.
Mimo trudniejszej niż przed rokiem sytuacji na rynku materiałów eksploatacyjnych, polski producent odnotował 12% wzrostu sprzedaży ilościowej tonerów laserowych marki Black Point.
Pierwszy kwartał 2011 roku był dla Grupy Black Point czasem intensywnej pracy nad poszerzaniem oferty produktowej oraz rozwojem handlu pustymi kartridżami na świecie. Polski producent pozyskał w ostatnim czasie kilkunastu partnerów handlowych, w tym kilku prestiżowych partnerów sprzedaży. Jeszcze na początku roku podpisał umowę z jednym z największych polskich dystrybutorów rynku IT- spółką z ABC Data, a do wyłącznej współpracy pozyskał sieć salonów komputerowych Vobis. Od stycznia produkty Black Pointa są też sprzedawane w marketach Media Markt i Saturn na Węgrzech.
Działania zaowocowały 12% wzrostu sprzedaży ilościowej tonerów laserowych, czyli podstawowej grupy produktowej Black Pointa i to mimo znacznie słabszej niż przed rokiem koniunktury na rynku IT.
- Na sytuację rynkową pierwszego kwartału złożyło się kilka czynników – wyjaśnia Kamila Yamasaki, prezes Black Point S.A. – Black Point musiał zmierzyć się - z jednej strony - ze znacznym spadkiem koniunktury na rynku IT, a z drugiej – z obniżeniem cen sprzedaży produktów, co przełożyło się na niższe marże w Grupie – dodaje. Faktem jest, że te czynniki przełożyły się na niższe wyniki sprzedaży o ok. 8% w porównaniu do pierwszego kwartału 2010 roku. – Trzeba jednak zaznaczyć, że na początku 2010 roku korzystaliśmy jeszcze z efektów koniunktury z roku 2009 – pierwszy kwartał 2010 był wyjątkowo dobry i w tym względzie niestandardowy – dodaje.
Zgodnie ze skonsolidowanym raportem finansowym spółki w pierwszym kwartale spółka Black Point osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 18 mln zł oraz zysk brutto na poziomie ok 1,5 mln zł.
Black Point kontynuuje rozmowy z nowymi potencjalnymi partnerami sprzedaży. Niewykluczone, że wkrótce podpisze kolejną umowę dystrybucyjną. Spóła koncentruje się na wzmacnianiu swojej pozycji jako udziałowca światowego rynku handlu pustymi kartridżami, w tym rozwijaniu działalności założonej w czerwcu 2010 roku spółki Eco Service China.
Zarząd spółki konsekwentnie prowadzi działania zmierzające do obniżania kosztów operacyjnych. W ostatnim kwartale o ok. 0,5 mln zł.
Nadesłał:
Profitcomms
|