Obniżanie kosztów prowadzenia firmy
Wiele polskich firm nie wie, jak zmniejszyć koszty prowadzenia działalności i zwiększyć rentowność projektów biznesowych. Bez wątpienia, gigantycznym kosztem dla wielu sektorów jest komunikowanie się, zarówno pomiędzy firmą a jej klientami, jak i komunikacja wewnętrzna pomiędzy różnymi oddziałami i
Wiele polskich firm nie wie, jak zmniejszyć koszty prowadzenia działalności i zwiększyć rentowność projektów biznesowych. Bez wątpienia, gigantycznym kosztem dla wielu sektorów jest komunikowanie się, zarówno pomiędzy firmą a jej klientami, jak i komunikacja wewnętrzna pomiędzy różnymi oddziałami i pracownikami przedsiębiorstwa. Zapraszamy do lektury pierwszej części naszego internetowego poradnika Optymalizacja kosztów komunikacji w firmie.
Joanna, pracownik call center: Zasady większości call center są podobne, mamy dzwonić do upadłego, mówiąc kolokwialnie. Jeżeli moim klientem jest osoba, która dużo czasu pracuje i często ma wyłączoną komórę, zdarza się, że do takiej osoby próbuję dodzwonić się kilkadziesiąt razy. Smsy nas po prostu ratują. Dobrze zredagowana treść smsa sprawia, że klienci po prostu sami oddzwaniają. W smsie mogę mu też przesłać najważniejsze informacje, jak swoje imię i nazwisko, nazwa firmy i krótko opisany temat sprawy, w jakiej dzwoniłam.
|
Czy krótkie wiadomości tekstowe to zatem dobra metoda komunikacji z klientami? W jakich rodzajach działalności SMS może faktycznie efektywnie zastąpić list i telefon?
Karol Łubowski, Sales Manager SerwerSMS.pl: Komunikowanie się z klientami za pomocą wiadomości tekstowej radykalnie obniża koszty przesyłanie klientom różnego rodzaju informacji. Argumenty pokazuje kalkulator. Proszę spojrzeć na koszt wykonania dziesięciu prób dodzwonienia się do abonenta, który albo ma wyłączony telefon, albo włącza się poczta, której być może nie odsłucha, albo on właśnie nie ma czasu, bo pracuje, prowadzi samochód… SMS to, wbrew pozorom, bardzo mało inwazyjna forma komunikacji. Pozwólmy klientom zapoznać się w reklamowymi treściami w dogodnej dla niego chwili.
Proszę także przyjrzeć się telemarketingowi od strony praktycznej. Dzwoni do klienta pracownik call center i oferuje produkty i usługi. Być może adresat jest zainteresowany, ale jest zajęty, nie ma gdzie zapisać numeru telefonu czy adresu strony www. Wysyłając smsa, pozostawiamy po swojej firmie ślad w postaci wiadomości w telefonie. Będziemy tam tak długo, aż odbiorca wiadomości nie wykasuje. Może zatem zapoznać się z komunikatem kilkukrotnie, spokojnie go przeanalizować. Trwałość smsa w naszym telefonie sprawia, iż może on konkurować z działaniami telemarketingowymi i klasycznymi akcjami call center.
Nadesłał:
SerwerSMS.pl
|