MŚP coraz bardziej świadome wynajmu długoterminowego


2015-09-16
Już niemal 79 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zna usługę wynajmu długoterminowego, podczas gdy sześć lat temu jej znajomość potwierdzało jedynie 56 proc. badanych. Rośnie również liczba firm użytkujących auta w wynajmie długoterminowym.
Przeczytaj również:
Takie wnioski płyną z raportu Instytutu Keralla Research przeprowadzonego na zlecenie Carefleet S.A. Branża CFM ma słuszne powody do zadowolenia - dzięki skierowaniu komunikacji do MŚP i prowadzeniu działań mających na celu edukowanie tego rynku, w ciągu kilku lat udało się uzyskać wyraźny wzrost świadomości istnienia tej formy użytkowania pojazdów w segmencie, który przez dłuższy czas nie był adresatem komunikacji o outsourcingu flot pojazdów. Usługa wynajmu długoterminowego została zaimportowana do Polski wraz z pojawieniem się międzynarodowych koncernów. Dziś z usług firm CFM korzystają nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale coraz częściej i te mniejsze - mówi Frédéric Lustig, prezes Carefleet S.A.

Wynajem długoterminowy coraz popularniejszy wśród MŚP

Jak wynika z badania, aktualnie już 78,7 proc. firm deklaruje znajomość usługi wynajmu długoterminowego, określanego inaczej pełnym leasingiem operacyjnym lub Full Service Leasingiem (FSL). Tymczasem jeszcze w 2009 roku nieco ponad 56 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw znało wynajem. W porównaniu z ubiegłorocznym odczytem, widoczny jest niewielki wzrost znajomości FSL - potwierdza to 1,6 proc. więcej przedsiębiorców.

Spada natomiast liczba firm MŚP, które nie znają wynajmu długoterminowego. Sześć lat temu ponad 42 proc. przedsiębiorców nie kojarzyło tej usługi, natomiast w 2014 roku  ilość ta spadła o połowę. Dziś odsetek tych, którzy w ogóle nie wiedzą, co to jest wynajem długoterminowy wynosi zaledwie 19,7 proc.

Najwięcej przedsiębiorców deklarujących znajomość wynajmu długoterminowego aut reprezentuje branżę budowlaną (89,3 proc.), natomiast usługodawcy (71,3 proc.) oraz firmy przemysłowe (71,9 proc.) deklarują znacznie niższy poziom znajomości FSL.

Wyniki badania pozwalają również zauważyć, że znajomości FSL rośnie wraz z liczbą samochodów, które posiada firma. Istotnie więcej przedsiębiorstw posiadających flotę ponad 21 pojazdów (97,1 proc.) w stosunku do firm dysponujących flotą od 1 do 5 (74 proc.) zna tę formę finansowania służbowych aut.

Rośnie liczba MŚP korzystających z usług wynajmu długoterminowego

Jak pokazują badania, zdecydowanie wzrósł w ciągu ostatniego roku odsetek firm MŚP użytkujących auta w wynajmie. Obecnie 25 proc. badanych przedsiębiorców deklaruje, że korzysta z tej usługi, co oznacza wzrost o 14 pkt. proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Zwiększająca się liczba przedsiębiorców korzystających z wynajmu długoterminowego wynika z dużej aktywności samych firm CFM w sektorze mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które coraz śmielej dostosowują swoje oferty do potrzeb mniejszych odbiorców. Jest to doskonale widoczne na przykładzie Carefleet. Dziś około 80 proc. naszych klientów stanowią firmy posiadające flotę od kilku do kilkudziesięciu samochodów. Przedsiębiorcy doceniają indywidualne podejście, dzięki któremu z zaangażowaniem tworzymy ofertę szytą na miarę ich potrzeb - mówi Frédéric Lustig, prezes Carefleet S.A. Świadomość korzyści jakie daje wynajem długoterminowy, m.in. redukcji kosztów i kontroli budżetu, optymalizacji wykorzystania floty pojazdów oraz zmniejszenia obciążeń administracyjnych związanych z autami firmowymi sprawia, że przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z tej usługi - dodaje Frédéric Lustig, prezes Carefleet S.A.


Nadesłał:

MCConsultants

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl