Carefleet S.A. po I kwartale 2015 r. zarządza flotą ponad 11 154 pojazdów w Polsce.
Pierwszy kwartał 2015 r. to dla Carefleet S.A. kolejny okres, w którym firma zwiększyła liczbę aut w swojej flocie. Najpopularniejsze marki flotowe wśród MŚP to Skoda, Ford i Peugeot. Na koniec marca 2015 r. baza pojazdów Carefleet S.A. liczyła już 11 154 aut. Z tego 9 816 aut w usłudze pełnego wynajmu długoterminowego FSL, a 1 338 w usłudze wyłącznego zarządzania flotą - FM.
Konsekwentny wzrost floty Carefleet w I kwartale br. to wynik dwóch głównych czynników. Z jednej strony to przede wszystkim rosnące zainteresowanie małych i średnich firm wynajmem długoterminowym. Aż 77 proc. firm sektora MŚP deklaruje znajomość wynajmu długoterminowego i dostrzega w nim wymiernie korzyści. Przedsiębiorcy po prostu przekonują się do tej formy korzystania z pojazdów. Z drugiej strony jest to efekt stabilnego rozwoju gospodarczego Polski i dobrej sytuacji przedsiębiorstw. Mamy tu niewątpliwie do czynienia z kontynuacją bardzo pozytywnego trendu w branży CFM w 2014, w którym to roku dynamika rozwoju wynajmu długoterminowego aut wynosiła ok. 10-12 proc. wg PZWLP. - mówi Bartosz Olejnik, Dyrektor Sprzedaży Carefleet S.A.
Nie zmieniają się preferencje klientów Carefleet, którymi w zdecydowanej większości są firmy sektora MŚP. Nadal najczęściej wybierają oni samochody z silnikiem diesla, które stanowią aż 72,4 proc. Pojazdy z silniami benzynowymi to zaledwie 27,4 proc.
Skoda Octavia, Ford Focus to najpopularniejsze marki wśród korzystających z usług Carefleet w pierwszym kwartale 2015.
Wszystko wskazuje na to, że kolejne miesiące 2015 r. będą równie dobre tak dla Carefleet jak i dla całej branży wynajmu długoterminowego samochodów. Mamy nadzieję, że obok pozytywnej zmiany dotyczącej pojawienia się częściowej możliwości odliczania podatku VAT od zakupów paliwa, koniec roku nie przyniesie niekorzystnych informacji o planowanych działaniach w obszarze podatkowym. - mówi Bartosz Olejnik, Dyrektor Sprzedaży Carefleet S.A.
Nadesłał:
MCConsultants
|