EDI, czyli „facebook” dla firm
Korzystanie z serwisów społecznościowych w relacjach prywatnych jest już powszechne. Ułatwiony kontakt ze znajomymi i stały dostęp do treści publikowanych w social media sprawiają, że przedsiębiorcom coraz częściej zależy na wdrażaniu analogicznych rozwiązań również w sferze biznesowej.
Systemy informatyczne pozwalające na zarządzanie procesami biznesowymi z grupami kontrahentów i dostawców jeszcze do niedawna kosztowały setki tysięcy złotych. Teraz można z nich korzystać w ramach oprogramowania wspierającego zarządzanie przedsiębiorstwem dostępnego już od 19,99 zł miesięcznie. Elektroniczna wymiana danych to bezpłatna usługa skierowana do wszystkich użytkowników programów Quatra w modelu SaaS.
Komunikacja EDI (Electronic Data Interchange) w programach Quatra to sposób transmisji informacji, dokumentów oraz plików w formie elektronicznej pomiędzy organizacjami, firmami oraz urzędami. Funkcjonalność ta ułatwia zarządzanie transakcjami i automatyzuje procesy biznesowe w ramach wcześniej zbudowanej sieci kontrahentów. Dzięki temu, za każdym razem, gdy jeden przedsiębiorca wystawi np. fakturę za pomocą programu Quatra, jego partner biznesowy natychmiast zobaczy ją w swoim systemie. Następnie program odbiorcy automatycznie wygeneruje odpowiednie dokumenty magazynowe i księgowe, a w kalendarzu zdarzeń pojawi się termin płatności zobowiązania. EDI umożliwia przedsiębiorcom zapraszanie się do współpracy i rozwijanie sieci kontrahentów. Narzędzie to pozwala również na poszukiwanie potencjalnych kontrahentów w bazach dotychczasowych partnerów, dzięki czemu można bez ograniczeń rozwijać nowe obszary biznesowe.
Elektroniczna wymiana danych (EDI) jest funkcjonalnością dostępną we wszystkich systemach marki Quatra oferowanych w modelu SaaS (Software as a Service), czyli Quatra Start, Quatra Firma oraz Quatra Expanso. Można z niej korzystać nie tylko podczas transakcji z podmiotami z sektora MŚP, ale również w wielooddziałowych firmach o rozproszonej strukturze i w sieciach franczyzowych. Dzięki temu rozwiązaniu, przesunięcia międzymagazynowe czy transakcje z franczyzobiorcą, stają się znacznie prostsze i mniej czasochłonne. Ponadto, EDI ułatwia także proces wymiany informacji z urzędami, co sprawia, że prowadzenie rozliczeń podatkowych odbywa się elektronicznie, bez konieczności wielokrotnego wprowadzania tych samych danych, wydruku dokumentów oraz wielogodzinnych wizyt w Urzędzie Skarbowym.
– EDI to niezwykle przydatna funkcjonalność dla wszystkich użytkowników systemów Quatra.
Ułatwione nawiązywanie relacji z nowymi kontrahentami oraz usprawnienie komunikacji z dotychczasowymi partnerami sprawiają, że rozwiązanie to można nazwać „facebookiem dla firm”. Bardzo mnie cieszy fakt, że narzędzie, które jeszcze do niedawna wymagało wieloetapowych wdrożeń i nakładów finansowych na poziomie kilkuset tysięcy złotych, teraz jest dostępne bezpłatnie dla przedsiębiorców, korzystających z oprogramowania za nieznaczną opłatą abonamentową – mówi Adam Smuk, Dyrektor Marketingu Pionu SMB, Sygnity SA.
Elektroniczna wymiana danych to nie jedyny sposób, w jaki Sygnity SA – producent programów Quatra – ułatwia przedsiębiorcom zarządzanie biznesem w ramach sieci kontrahentów. Współpracująca z Sygnity firma EBPsystems opracowuje serwis internetowy, grupujący różnych dostawców z wielu branż. Rozwiązanie to sprawi, że przedsiębiorcy będą mieli możliwość zdalnego przeglądania wielu ofert dostępnych na rynku oraz negocjowania najlepszych cen. Jeśli zatem jeden z przedsiębiorców złoży zamówienie na stronie, użytkownik systemów marki Quatra będzie mógł automatycznie przyjąć dostawę w swoim systemie ERP oraz wygenerować odpowiednie dokumenty.
Funkcjonalność programów marki Quatra jest stale rozwijana, a jej użytkownikom systematycznie dostarczane są nowe rozwiązania wspierające zarządzanie przedsiębiorstwem. Jeszcze w tym roku Sygnity planuje uruchomić platformę, w ramach której dostępne będą dodatkowe programy biznesowe, komplementarne w stosunku do systemów Quatra. W trakcie pięciu miesięcy od debiutu oprogramowania Quatra na rynku MŚP, skorzystało z niego już ponad 5 500 użytkowników, a sieć partnerska Sygnity liczy ponad 70 dystrybutorów w całej Polsce.
O Sygnity SA
Sygnity SA jest czołowym dostawcą rozwiązań informatycznych w Polsce. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (SGN). Oferuje rozwiązania własne, uzupełniane przez światowe produkty i technologie. Świadczy pełen zakres usług od consultingu, poprzez realizację do outsourcingu projektów informatycznych dla dużych i średnich firm najważniejszych sektorów gospodarki oraz instytucji administracji publicznej.
Więcej informacji na stronie: http://www.Sygnity.pl
Informacje o programach Quatra znajdą Państwo na platformie http://www.Quatra.pl
Dodatkowych informacji udziela:
Barbara Wasyl
BrandLab Sp. z o.o.
ul. Wspólna 63B, lok. 2, 00-687 Warszawa
tel. (22) 628 19 72, kom. 608 636 365
e-mail: b.wasyl@brandlab.pl
Nadesłał:
blackppp
|