Branża ubezpieczeniowa dostosowuje produkty do zmieniającego się rynku


2018-09-27
Głównym celem ustawy o dystrybucji ubezpieczeń (IDD) jest zapewnienie klientom odpowiedniej opieki i porady w zakresie usług ubezpieczeniowych, opartych na badaniu ich rzeczywistych potrzeb. Vienna Life od początku swojej działalności koncentruje się na potrzebach klientów.

„W 2017 zrealizowaliśmy dwumiesięczny internetowy panel badawczy. Klienci zarekomendowali nam zwiększenie przejrzystości informacji o ofercie dostępnej na naszej stronie internetowej. Zależy nam, aby nasze produkty inwestycyjne były przedstawione w sposób jak najbardziej klarowny, a klient łatwo i szybko znalazł produkt odpowiedni dla siebie"  - mówi Prezes Vienna Life, Paweł Ziemba.

Przeczytaj również:

Znalezienie właściwego partnera w biznesie nie jest łatwym zadaniem, niezależnie od branży, w której się specjalizujemy. Podobnie jest w sytuacji, gdy stoimy przed wyborem, komu powierzyć wsparcie w zarządzaniu naszymi finansami. Badanie BGŻ Optima „Polak oszczędny" pokazuje, że Polacy wierzą w inwestycje, ale tylko
w aktywa materialne. W konsekwencji przechodzą obojętnie wobec narzędzi pozwalających skutecznie pomnażać kapitał. 

Według badania, aż 83 proc. respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że aby inwestować trzeba się na tym znać. Główną barierą wskazywaną przez osoby, które nie inwestują, jest właśnie niewystarczająca wiedza
i umiejętności (52 proc.). Mają one zdecydowanie większe znaczenie, niż dostępność wystarczającej sumy pieniędzy na taki cel (39 proc.), czy brak dostępu do osoby, która mogłaby doradzić, jak inwestować (22 proc. wskazań).

„Zmienność rynku jest pewna, dlatego ważne abyśmy rozumieli: skąd się biorą, jakie niosą za sobą skutki i jak możemy przeciwdziałać zbyt dużym stratom oraz jak zapewnić sobie stabilny wzrost w przyszłości" - komentuje Prezes Vienna Life, Paweł Ziemba.

Vienna Life dostosowuje jakość usług do potrzeb klienta, m.in. poprzez minimalizację zmienności cen (mniejsza wahliwość cen, co przekłada się na większy spokój klienta) oraz maksymalizację potencjalnego zysku. Aby skutecznie realizować swoją misję, Vienna Life wprowadziła szereg innowacyjnych rozwiązań, m.in.: usługę inPlus, portal edukacyjny viem.pl, Vienna Life Style, czy Vienna Life Kulturalna.

inPlus

Błędne decyzje, nietrafione inwestycje, straty zamiast zysków przynoszą rozczarowanie i zniechęcenie do inwestowania. Dlatego Vienna Life przygotowała usługę inwestycyjną inPlus - klient nie musi na bieżąco dokonywać zmian w swoim portfelu, robią to eksperci. Celem usługi jest osiąganie stabilnej stopy zwrotu, przy ograniczonym ryzyku. inPlus jest stale monitorowany, a skład portfela dostosowywany do bieżącej sytuacji rynkowej. Usługę aktywowało już ponad 10% klientów.

Portal Viem.pl

To portal tworzony przez ekspertów, naukowców, specjalistów TFI oraz praktyków na co dzień pracujących
w Vienna Life. Celem platformy jest dostarczenie rzetelnych, merytorycznych, a przy tym napisanych w przystępny sposób informacji. Znajdują się tam komentarze rynkowe, materiały edukacyjne oraz komentarze specjalistów, a wszystko podane w prosty i ciekawy sposób. Portal odwiedza miesięczne około 200 tysięcy czytelników.
Vienna Life Style

Projekt ma na celu przekazanie klientowi swoistego przewodnika po marce w ramach 5 obszarów: życie, finanse, wiedza, relaks, online.

Vienna Life Style stanowi odpowiedź na wyniki badań, w których klienci wskazali, że chcieliby mieć większą wiedzę na temat tego, co marka może zaoferować oprócz standardowego produktu.

Vienna Life Kulturalna

W 2017 zaproszono klientów do projektu Vienna Life Kulturalna. Kultura i przyjemnie spędzony czas są ważne w codziennym życiu. Firma postanowiła gratyfikować swoich klientów i co miesiąc obdarowuje ich biletami do kina, książkami czy biletami na koncerty. Od początku tego projektu rozdano już ponad 1000 nagród.

„Dzisiaj produkt jest tylko pewnym elementem całej oferty. Jego konstrukcja, sposób przekazu, dotarcia do klienta, segment dystrybucji wymagają zaangażowania wielu obszarów, które parę lat temu nie istniały lub nie były tak licznie reprezentowane w samym procesie tworzenia i dostarczania produktów, jak to jest dzisiaj. Istotna jest perspektywa samego klienta - zmiany zachodzące w jego zachowaniach i przenoszenie doświadczeń z innych branż na finansową. Modyfikacji ulegają jego oczekiwania wobec naszego sektora. Obecnie klienci poszukują szybkiej i sprawnej obsługi, transparentnych procesów. Stanowi to nie lada wyzwanie dla całego rynku." - komentuje Artur Frelek, dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu Vienna Life.

Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń została uchwalona w grudniu ubiegłego roku. Pierwotnie miała wejść w życie 23 lutego 2018 roku, ale ten termin został przesunięty na 1 października.



Nadesłał:

Redakcja_PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl