Boehringer Ingelheim odnotowuje w pierwszej połowie 2015 r. nieznaczny wzrost wartości sprzedaży
* Sprzedaż netto w pierwszej połowie bieżącego roku wzrosła do około 7,4 miliardów euro (pierwsza połowa 2014 r.: około 6,5 miliarda euro). * Z powodzeniem złożono wnioski i uzyskano pozytywne opinie dla kilku nowych leków.
Ingelheim, Niemcy, 4 sierpnia 2015 r. – Firma farmaceutyczna Boehringer Ingelheim, dla której motorem działań są prace badawcze, odnotowała nieznaczny wzrost sprzedaży w pierwszej połowie 2015 r. Szczególną skuteczność i dobre wyniki osiągnęły działy Consumer Health Care oraz Animal Health. Sektor leków dostępnych na receptę pozostaje stabilny. „Na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy zaktualizowaliśmy nasze portfolio produktów wprowadzając na rynek nowe preparaty i stwarzając nie tylko potencjał do wzrostu i rozwoju, lecz również czynnie z niego korzystając”, wyjaśnił profesor Andreas Barner, Prezes Zarządu. „Reagujemy na zmieniające się otoczenie w przemyśle farmaceutycznym, zwłaszcza na rynkach tak dla nas ważnych jak USA i Japonia, podejmując zrównoważone i długoterminowe działania oraz inicjatywy mające zwiększyć naszą skuteczność”.
Na całym świecie dostęp do rynku preparatów leczniczych wydawanych z przepisu lekarza staje się coraz trudniejszy. Narastające koszty w systemach opieki zdrowotnej skutkują coraz większą presją cenową. Firmy farmaceutyczne działające w skali międzynarodowej stają przed poważnymi wyzwaniami wynikającymi zarówno z podlegającego szybkim zmianom rynkowi amerykańskiemu oraz coraz większej konkurencji leków generycznych w Japonii. Sprzedaż netto odnotowana przez Boehringer Ingelheim w pierwszej połowie 2015 r. wzrosła o około 2% do 7,4 miliarda euro w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku. W skali euro firma zwiększyła swoją sprzedaż netto o 13%. Stosunkowo słaba pozycja euro w odniesieniu do większości pozostałych walut przyczyniła się do odnotowania tego tak pozytywnego trendu przy konwersji waluty.
Wiele nowych leków otrzymało pozytywne opinie i pozwolenia na rejestrację W pierwszej połowie 2015 r. Boehringer Ingelheim złożył kilka wniosków rejestracyjnych dla nowych produktów leczniczych i otrzymał pozytywne opinie oraz stosowne pozwolenia. Przykładowo, w kilku krajach, w tym w Unii Europejskiej (UE), USA i Kanadzie, przedstawiono wnioski o rejestrację i pozwolenie na dopuszczenie do obrotu idarucizumabu, swoistej substancji czynnej odwracającej działanie doustnego środka przeciwzakrzepowego dabigatranu, mającej zastosowanie w rzadkich i krytycznych przypadkach nagłych. Te wnioski są obecnie analizowane przed właściwe organy. Afatinib, pierwszy lek onkologiczny w portfolio Boehringer Ingelheim przeznaczony do leczenia pacjentów ze swoistym podtypem zaawansowanego stadium raka płuc, jest już dopuszczony do obrotu w ponad 60 krajach. Z kolei nintedanib, drugi lek z grupy preparatów onkologicznych oferowanych przez Boehringer Ingelheim, uzyskał już pozwolenia w UE oraz Norwegii, Rosji i Makao.
Kolejne kamienie milowe: Boehringer Ingelheim otrzymał pozwolenie UE dla preparatu składającego się z empagliflozyny i metforminy oraz amerykańskie zezwolenie dla leku złożonego: empagliflozyna + linagliptyna - oba leki są stosowane w terapii cukrzycy typu 2. Nintedanib, we wskazaniu do leczenia idiopatycznego włóknieniu płuc (IPF, idiopathic pulmonary fibrosis), rzadkiej choroby układu oddechowego, został dopuszczony do stosowania w UE, a w Niemczech jest dostępny na rynku od marca br. Ponadto lek zawierający tiotropium + olodaterol w inhalatorze RESPIMAT®, (kombinacja stosowana w leczeniu przewlekłej obturacyjnej choroby płuc - POChP) uzyskał zgodę na dopuszczenie do obrotu w USA. W lipcu pierwsze kraje europejskie dały zielone światło dla stosowania leku w tym właśnie wskazaniu.
Wielkość sprzedaży netto leków dostępnych na receptę
Leki dostępne na receptę, czyli największy segment biznesowy w firmie Boehringer Ingelheim, osiągnęły w pierwszej połowie tego roku wartość sprzedaży netto rzędu 5,369 milionów euro. Przy skorygowaniu wzrostu względem waluty o 1%, przełożyło się to na stabilny wzrost (+12% w odniesieniu do euro). Tak jak w poprzednich latach, najlepiej sprzedającym się produktem było tiotropium, stosowane w terapii POChP. Przewiduje się, że w nadchodzących latach leki związane z leczeniem cukrzycy będą jednym z najważniejszych motorów rozwoju firmy w tym segmencie.
Wielkość sprzedaży netto leków dostępnych bez recepty
W pierwszej połowie 2015 r. sprzedaż netto leków dostępnych bez recepty (OTC) wyniosła 782 miliony euro i tym samym wygenerowała skorygowany względem waluty wzrost około 8% (+15% w odniesieniu do euro), co odpowiada około 10% sprzedaży netto dla całej Grupy w tym właśnie okresie. Wiodącymi markami w skali międzynarodowej są BUSCOPAN®, DULCOLAX®, MUCOSOLVAN®, PHARMATON® oraz BISOLVON®.
Wielkość sprzedaży w dziale zdrowia zwierząt
W sektorze zdrowia zwierząt Boehringer Ingelheim osiągnął w tym okresie sprawozdawczym skorygowany względem waluty wzrost rzędu 11%, i jego wartość wyniosła 662 miliony euro (+23% w odniesieniu do euro).
Sprzedaż biofarmaceutyków
Dział produktów biofarmaceutycznych, w ramach którego Boehringer Ingelheim prowadzi działania wyłącznie z klientami przemysłowymi, odnotował wzrost o 24% do 214 milionów euro w pierwszej połowie roku.
Perspektywy na rok 2015
„Po pierwszej połowie tego roku nadal zakładamy umiarkowany, skorygowany względem waluty, jednocyfrowy wzrost sprzedaży netto za cały 2015 rok”, wskazuje Hubertus von Baumbach, Członek Zarządu odpowiedzialny za finanse.
Nadesłał:
primum_pr
|