Wyniki Concordii Ubezpieczenia za rok 2013


Wyniki Concordii Ubezpieczenia za rok 2013
2014-03-17
Concordia Ubezpieczenia zakończyła 2013 rok przypisem na poziomie 402,7 mln zł.

Z tego Concordia Polska TUW zebrała 347,9 mln zł składki przypisanej brutto, odnotowując zysk na poziomie 14,3 mln zł.  Natomiast spółka życiowa - WTUŻiR Concordia Capital SA zarobiła 5,3 mln zł, sprzedając ubezpieczenia na kwotę 54,9 mln zł.

Przeczytaj również:

Concordia Polska TUW


Towarzystwo specjalizuje się w ubezpieczeniach dla rolnictwa. Szkody powstałe w tym obszarze wpływają zatem istotnie na osiągane wyniki finansowe. Na przełomie 2012 i 2013 roku zima była dość łagodna. W związku z czym liczba zgłoszonych szkód m.in. z tytułu ujemnych skutków przezimowania była mniejsza niż w roku 2012. Łączna wartość odszkodowań wypłaconych przez spółkę majątkową wyniosła 161,9 mln zł, czyli o 319,9 mln zł mniej niż w porównywalnym okresie roku poprzedniego.

Concordia Polska TUW mimo 8-procentowego spadku sprzedaży odnotowała wzrost zysku do poziomu 14,3 mln zł, ze 100,9 mln zł straty w 2012 roku.

- Naszym celem na rok 2014 i kolejne lata jest umacnianie kompetencji w sektorze agro. Chcemy być bowiem wiodącym merytorycznie ubezpieczycielem w tym segmencie, w Polsce. Pracujemy nad wprowadzeniem kilku ciekawych rozwiązań związanych z rolnictwem, których nie ma obecnie na polskim rynku. Zaobserwowaliśmy pewną lukę, którą zamierzamy wykorzystać. Wszystko po to, aby móc jeszcze pełniej dbać o bezpieczeństwo rolnika i jego gospodarstwa.- deklaruje Andrzej Cyganik- Prezes Concordii Ubezpieczenia.


WTUŻiR Concordia Capital SA


Spółka osiągnęła w 2013 roku 20-procentowy wzrost sprzedaży ubezpieczeń życiowych oraz ponad  trzykrotnie większy zysk w porównaniu z rokiem poprzednim.

Wpływ na dobry wynik wypracowany przez spółkę życiową w 2013 roku miał wzrost sprzedaży ubezpieczeń z grupy 1 oraz grupy 5. Towarzystwo sprzedało ubezpieczeń życiowych na kwotę 28,6 mln zł, czyli o 19 proc. więcej niż w roku 2012. Ubezpieczeń chorobowych i wypadkowych natomiast na kwotę 24,5 mln zł, czyli o 18 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

- Na rok 2014, w spółce życiowej, założyliśmy dalszy wzrost składki przypisanej, co w obliczu problemów stojących przed rynkiem ubezpieczeniowym, związanych głównie z wprowadzeniem rekomendacji U, będzie dość dużym wyzwaniem. Obserwujemy rynek i przygotowujemy szczególne rozwiązania, po to aby nasi Partnerzy mogli kontynuować swoją działalność – wskazuje Andrzej Cyganik. 



Nadesłał:

Brandscope
http://brandscope.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl