Ponad 2 miliony złotych oszczędności małych i średnich przedsiębiorców
Statystyczny Nowak, właściciel firmy,decyduje się na tańsze zakupy w sieci – do swojego wirtualnego koszyka wkłada zarządzanie kontem na Facebooku, identyfikację wizualną i szkolenie BHP. Do końca czerwca 2013 roku blisko 30 tysięcy Nowaków łącznie zaoszczędziło w ten sposób 2 miliony złotych.
Tak wynika z analizy transakcji klientów biznesowych na platformie oszczędnościowej B2Bdeal.pl. W połowie 2013 roku bilans oszczędności 29 047 kupujących wynosi aż 2 473 772 zł. Co więcej, w „skarbonce” przedsiębiorców znalazły się nie tylko pieniądze, ale także czas, który nie został stracony na poszukiwanie podwykonawcy i zbieranie wycen. Analiza biznesowego koszyka zakupowego na przestrzeni ostatniego półrocza wskazuje że małe i średnie firmy kupują przez Internet zarówno usługi niezbędne do funkcjonowania (szkolenia BHP), jak i te pomagające w wypracowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku. Z danych B2Bdeal.pl wynika, że wśród produktów cieszących się największym zainteresowaniem przedsiębiorców znajdują się usługi z zakresu tworzenia identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, wykorzystania nowych mediów, ale także szkolenia BHP. Klienci platformy oszczędnościowej sięgają także po oferty projektów graficznych - logotypów i wizytówek, usługi copywriterskie oraz oferty prowadzenia kont na portalach społecznościowych.
- Pogarszająca się sytuacja gospodarcza kraju zmusza przedsiębiorców do szukania oszczędności, a to sprawia, że kupowanie usług przez Internet zyskuje na popularności. Tendencja ta będzie się utrzymywać – mówi Tomasz Krobski, właściciel B2Bdeal.pl.
Nadesłał:
Maria Szwed
|