Nowe dane opisujące siłę marki Huawei w Polsce
Przy okazji premiery nowych smartfonów z flagowej serii P, Huawei zaprezentował najnowsze wyniki badania siły marki wykonane przez instytut Ipsos.
W najnowszej, styczniowej fali badania Huawei w Polsce zanotował znaczący wzrost wskaźników, które opisują pozytywny stosunek konsumentów do marki i rosnącą chęć zakupu produktów Huawei.
|
- Zmiana, która cieszy nas najmocniej, to wyraźny wzrost wskaźnika preference, który opisuje gotowość konsumenta do wyboru i de facto zakupu naszego urządzenia, a ten wskaźnik w ciągu zaledwie 6 miesięcy wzrósł do 18% z 14% zanotowanych w lipcu zeszłego roku. Zważywszy na fakt, że zeszły rok przyniósł nam wiele wyzwań, duma z tego rezultatu jest nawet większa – powiedziała Dorota Haller, dyrektorka marketingu, komunikacji i digitalu w Huawei CBG Polska.
Inny ważny wskaźnik opisujący siłę marki – consideration, czyli rozważanie zakupu – także wzrósł do 43% z 40%, wynika z danych Ipsos.
Dwa pozostałe wskaźniki są stabilne – familiarity opisujący wiedzę konsumentów o działalności i produktach marki, utrzymał się na wysokim 83-procentowym poziomie, a awareness, czyli świadomość marki, pozostał wysoki na poziomie 92% wobec 93% w lipcu 2019.
- Jesteśmy w Polsce od 16 lat i nieustannie dążymy do tego, by Polacy nam ufali, lubili nas, rozważali wybór i zakup produktów Huawei. Udaje się to pomimo szeregu wyzwań, które się przed nami ostatnio pojawiają. Jesteśmy wdzięczni naszym konsumentom i partnerom biznesowym za to, że są z nami od tylu lat i razem z nami budują siłę marki Huawei w Polsce – dodaje Dorota Haller.
Strategia marketingowa Huawei 2020 będzie opierać się na znacznie mocniejszym niż dotąd komunikowaniu ceny produktów, szczególnie w zestawieniu z możliwościami nowych urządzeń. Drugi element nowej strategii to komunikacja edukacyjna odpowiadająca na najważniejsze pytania konsumentów dotyczące czysto praktycznych kwestii związanych z użytkowaniem nowych urządzeń Huawei opartych na autorskich rozwiązaniach dla usług mobilnych Huawei. Ważnym elementem będzie promowanie całego ekosystemu Huawei Mobile Services z naciskiem na atrakcyjne oferty we własnym sklepie z aplikacjami Huawei AppGallery. Firma będzie też komunikować autorską aplikację Phone Clone, pozwalającą w łatwy sposób przenieść dane ze starego smartfona na nowy.
Nowa strategia związana jest z premierą nowych smartfonów z flagowej serii P. Huawei P40 lite dostępny w przedsprzedaży z opaską sportową Huawei Band 4 Pro w cenie 999 zł oraz Huawei P40 lite E z opaską sportową Band 4 w cenie 699 zł. Towarzyszy im unikalna oferta serwisowa, w tym 24 miesięczna gwarancja, również na zmiany wprowadzone w oprogramowaniu przez użytkownika, bezpłatny serwis door-to-door przez cały okres gwarancji oraz dedykowana pomoc poprzez infolinię oraz czat.
Nadesłał:
Mateusz Rogowski
|