"Nie warto uzależniać się od jednego kontrahenta"


"Nie warto uzależniać się od jednego kontrahenta"
2013-07-12
Wywiad z Anną Gąsiorowską, prezesem firmy Negocjator Anna Gąsiorowska w miesięczniku Biznes Meble.pl.

W najnowszym numerze miesięcznika Biznes meble.pl (nr 7-8/2013) ukazał się wywiad z Anną Gąsiorowską, prezesem firmy Negocjator Anna Gąsiorowska. W rozmowie z najważniejszym i najpopularniejszym wśród przedsiębiorców z branży meblarskiej, Anna Gąsiorowska radzi, jak przeciwdziałać zatorom płatniczym i jak sobie z nimi radzić.

Przeczytaj również:

"Nie warto uzależniać się od jednego kontrahenta" - to zarówno tytuł wywiadu z Anną Gąsiorowską, jak i bardzo ważna rada dla wszystkich przedsiębiorców. Prezes firmy Negocjator Anna Gąsiorowska zwraca uwagę, że dla bezpieczeństwa finansowego firmy, lepiej, nawet kosztem niższych zysków, nie przestawiać całej swej działalności gospodarczej pod jednego kontrahenta. Nawet, jeśli obecnie ten kontrahent do duży, międzynarodowy koncern. W końcu upadają nie tylko małe i średnie firmy, ale też potężne, uznane marki. "Jeśli mamy pięciu klientów, i z każdym współpracujemy na podobnym poziomie, to przy upadłości jednego z nich stracimy tylko 20 proc. Jeśli zaś współpracujemy głownie z jedną firmą - ryzyko jest o wiele większe" - mówi Anna Gąsiorowska w wywiadzie dla Biznes Meble.pl.

 

Anna Gąsiorowska uważa także, że firmy powinny zwrócić szczególną uwagę na kontrolę należności. Nie tylko tych przeterminowanych. Wiele firm, zanim dotkną je problemy finansowe, wysyła wiele sygnałów, że nie dzieje się u nich dobrze. Jeśli uda się je odczytać, nasza firma może uniknąć wielu kłopotów. Anna Gąsiorowska zwraca też uwagę na rolę handlowców w firmie. To oni, często jako pierwsi i jedyni, mają bezpośredni kontakt z klientem. Od ich podejścia często zależy, czy firma pozyska pewnego czy też niezbyt rzetelnego kontrahenta.

 

Handlowcy w wielu firmach nie tylko są odpowiedzialni za pozyskanie i opiekę nad klientem, ale także za odzyskanie zaległych płatności. W tym przypadku zasada "Klient nasz pan" działa na niekorzyść. Warto zainwestować w szkolenia z nowoczesnych technik windykacji i negocjacji. Dzięki nim nasi pracownicy nie tylko nabędą niezbędnych umiejętności do odzyskiwania należności, ale także zrobią to w taki sposób, że firma nie straci klienta. Podobnie w przypadku zewnętrznych firm windykacyjnych - warto szukać nie takiej, która jest najtańsza, ale takiej, która prócz odzyskania naszych należności, nie zrazi firmy - dłużnika do firmy - wierzyciela i po odzyskaniu długu, współpraca między tymi podmiotami nadal będzie możliwa.

Cały wywiad z Anną Gąsiorowską, prezesem firmy Negocjator Anna Gąsiorowska znajdziecie Państwo w najnowszym numerze miesięcznika Biznes Meble.pl (nr 7-8/2013), a fragmenty wywiadu na stronie internetowej biznes.meble.pl. 



Nadesłał:

Negocjator Anna Gąsiorowska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl