Jak zoptymalizowac koszty firmy?
Czy można zmniejszyć koszty prowadzenia działalności gospodarczej i jednocześnie zwiększyć jakość usług? Zobacz kilka wskazówek jak przyspieszyć Twój biznes.
Outsourcing staje się coraz bardziej popularny. To dobry sposób na uniknięcie kosztów związanych z utworzeniem i utrzymaniem etatu. Outsourcing jest najbardziej powszechny w branży IT, księgowości i HR. Dzięki usługom outsourcingowym nasi klienci mają stały dostęp do najnowszej wiedzy i zaawansowanych technologii, co trudno byłoby im osiągnąć zatrudniając pracownika etatowego. – mówi Maciej Pokrzywiński, dyrektor generalny IT Company. Nie muszą się martwić, kto zastąpi pracownika na zwolnieniu lekarskim czy urlopie. Mają gwarancję działania systemu informatycznego, więc mogą się w pełni skoncentrować na swojej działalności.
2. Zarządzaj czasem pracy
Koszt utrzymania pracowników to koszt najbardziej obciążający każdego pracodawcę. Dlatego upewnij się, że ich czas pracy jest jak najlepiej wykorzystany, a każdy pracownik wie, co ma robić. Brzmi jak oczywistość? A mimo to efektywne zarządzanie jest piętą achillesową wielu firm. Brak podziału obowiązków, niejasne lub sprzeczne polecenia, słaby przepływ informacji – to wszystko kosztuje firmę więcej niż myślisz! Jak w takim razie wspomóc sprawne zarządzanie?
Doskonałym rozwiązaniem jest wdrożenie systemu CRM. Nasz autorski system Belisama4CRM w prosty sposób wspiera codzienne funkcjonowanie firmy. Pozwala zlecać zadania, kontrolować i raportować czas realizacji zleceń. Taka przejrzystość procesów biznesowych zwiększa wydajność pracy – tłumaczy Maciej Pokrzywiński.
3. Uniezależnij się od rotacji personelu
Już Ci się zdarzyło, że odchodzący pracownik skasował bazę klientów i swoje e-maile? Jeżeli nie, to prawdopodobieństwo, że prędzej czy później i Ciebie to spotka jest duże. Taka akcja może kosztować firmę niemałe pieniądze. Jak się przed tym chronić? Przede wszystkim najlepiej stworzyć centralną bazę danych. Taką możliwość oferują systemy CRM i ERP. Taka baza nie tylko uporządkuje Twój biznes ale także zabezpieczy informacje o klientach. Część systemów CRM oferuje także moduł klienta poczty. Cała korespondencja służbowa zostaje w systemie i w razie skasowania bez problemu można ją odzyskać.
4. Oszczędzaj na co dzień...
Kontroluj codzienne koszty firmy: koszty wydruków, eksploatacji urządzeń, telefonów, prądu itd. Zastosuj e-faktury zamiast wysyłanych pocztą wydruków, przeanalizuj umowy z dostawcami mediów, negocjuj ceny usług telefonii komórkowej i stacjonarnej. Suma małych kwot miesięcznie przynieść poważne oszczędności.
5. ...i z głową
Starannie analizuj koszty. Taniej nie zawsze oznacz oszczędniej. Bierz pod uwagę koszty eksploatacyjne, koszty obsługi, dostępność serwisu. W przypadku outsourcingu współpracuj ze sprawdzonymi partnerami, którzy zagwarantują usługi na najwyższym poziomie.
Nadesłał:
ITC
|