Korepetycje, sport, a może lekcje języka obcego? Wydatki Polaków na zajęcia pozalekcyjne


2016-09-22
Obecnie bardzo trudno wyobrazić sobie, by nasze dzieci nie rozwijały swoich talentów podczas pozalekcyjnych zajęć. Dzięki badaniu „Wrześniowy Barometr Ferratum Bank” specjaliści sprawdzili, ile pieniędzy Polacy są gotowi poświęcić na ten cel oraz jakiego typu zajęcia dodatkowe są najpopularniejsze.

Specjaliści Ferratum Bank podkreślają, że osoby wysyłające swoje pociechy do szkół i zapewniające im udział w dodatkowych zajęciach, przewidują wysokie wydatki. Informacja ta została potwierdzona przez badanie „Wrześniowy Barometr Ferratum Bank”, gdzie co trzeci ankietowany wskazał na któryś z tych wydatków.

Przeczytaj również:

 

Wśród najczęstszych wyborów zajęcia sportowe i lekcje języka obcego

 

Optymistyczne wydaje się to, że znaczna większość rodziców stara się, by ich dzieci miały możliwość rozwoju swoich hobby i umiejętności. Zajęcia pozalekcyjne są jedym z najlepszych sposobów na zapewnienie profesjonalnej edukacji. Decyduje się na nie aż 65% rodziców z Polski, co stanowi bardzo zadowalający wynik.

 

Wyniki Barometru obrazują ponadto troskę Polaków o przyszłość swoich pociech oraz chęć pogłębiania wiedzy na temat ich potrzeb rozwojowych. Stąd najczęstszy wybór zajęć sportowych, które pozytywnie wpływają na sprawność fizyczną dziecka, oraz lekcji języków obcych, których znajomość jest dzisiaj niezbędna. Na tego typu zajęcia planują posłać swoje dzieci grupy rodziców stanowiące po 22% respondentów. Zajęcia artystyczne są wyborem 10% badanych, natomiast korepetycje danego przedmiotu – 8%.

 

Wybór ograniczony przez stan finansów

 

Najczęściej wymienianym powodem rezygnacji z zajęć pozalekcyjnych są finanse – wskazuje na to 66% ankietowanych. Drugim powodem jest czas – z wynikiem 24% wskazań. Ile dokładnie planujemy poświęcić na dodatkowe zajęcia dla dzieci? Najwięcej, 44% badanych planuje wydatki rzędu powyżej 100 złotych miesięcznie. 26% respondentów wskazało na zakres od 51 do 100 złotych. 4% ankietowanych przeznaczy na ten cel miesięcznie kwotę do 50 zł. Duży odsetek stanowi grupa, która w ogóle nie planuje wydatków na ten cel – aż 26%. Równocześnie 68% ankietowanych chciałoby móc łożyć więcej na dodatkową edukację swoich dzieci.

 

Pozostałe wydatki we wrześniu

 

Badanie Ferratum Bank pokazuje, że 27% ankietowanych ma zamiar przeprowadzić remont mieszkania. Co dziesiąty respondent planuje również wrześniowy urlop. Ile pieniędzy chcemy przeznaczyć na wydatki w pierwszym miesiącu jesieni? 31% zapytanych osób zakłada, że wystarczająca będzie kwota pomiędzy 500 i 1000 złotych.  Tak samo duża grupa planuje wydać od 1000 do nawet 2000 złotych. Zaledwie 13% ankietowanych ma w planach wydatki powyżej 2000 złotych. W jaki sposób Polacy sfinansuje wszystkie potrzeby? Najpopularniejszym sposobem jest pożyczka, z wynikiem 43% odpowiedzi, oraz oszczędności – 20% wskazań.

 

Naszym celem jest odpowiadanie na potrzeby klientów, do których należą osoby potrzebujące zobowiązań o różnej wysokości. Dlatego nasza oferta obejmuje dwa typy pożyczek: krótkoterminowe, do 1500 zł na 15, 30 lub 60 dni, oraz pożyczki na wyższą kwotę, do 5000 zł, które można spłacać m.in. w wygodnych 24-miesięcznych ratach – mówi Krzysztof Przybysz, Country Coordinator Ferratum Bank.

 

Więcej informacji na stronie: https://www.ferratum.pl/blog/2016/09/16/wydatki-polakow-na-zajecia-pozalekcyjne-dla-dzieci

 

 

 

Ferratum Bank

Jedną z największych instytucji finansowych oferujących pożyczki gotówkowe jest Ferratum Bank. Działalność operacyjna Banku w Polsce rozpoczęła się w listopadzie 2013 roku. Wcześniej (od 2007 roku) funkcjonował jako Ferratum Poland Sp. z o.o. Licencję instytucji bankowej posiada od 2012 roku. Osiągalny w wersji mobilnej oraz u partnerów stacjonarnych. Bank jest częścią Grupy Ferratum, która jest największą europejską firmą oferującą pożyczki za pośrednictwem telefonu i Internetu oraz pierwszą, która wprowadziła do Europy mobilne mikropożyczki. Grupa prowadzi działalność w 24 krajach i obsługuje ponad 1,3 milionów klientów na całym świecie.

Więcej informacji na naszej stronie: https://www.ferratum.pl

 

 

* Badanie „Wrześniowy Barometr Ferratum Bank” przeprowadzono w dniach 02-09.09.2016 r. na reprezentatywnej n=300 próbie klientów Ferratum Bank plc w wieku 18+. „Barometr Ferratum Bank” to cykliczne badanie klientów Ferratum Bank mające na celu poznanie skłonności, zachowań i decyzji finansowych.



Nadesłał:

BIG-PICTURE

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl